MĒS ESAM APKOPOJUŠI INFORMĀCIJU, PADOMUS UN IDEJAS KĀ RĪKOTIES UN VĒLAMIES DALĪTIES AR JUMS.

LAIKS RESTARTAM!

Mēs visi gaidām, kad situācija ar Covid ierobežojumiem uzlabosies un radīs mazliet vairāk cerību, jo tās mums ļoti nepieciešamas. Bet šo laiku var arī izmantot restartam! Pārskatīt ēdienkarti, izdomāt jaunu pieeju. Apkopojot galvenās tirgus tendences ēdināšanas nozarē, mēs sagatavojām dažus lietderīgus padomus atkārtotai biznesa atvēršanai jeb restartam.

  •  ēdienkartes vienkāršošana
  • “ghost kitchen” - virtuve tikai uz piegādi 
  • ēdināšana ārpus telpām

Uzzināt vairāk

IEKĀRTU UZTURĒŠANA DĪKSTĀVES PERIODĀ

Gadījumos, kad iekārtas ilglaicīgi netiek izmantotas un tām nav veikti iekonservēšanas pasākumi, notiek gumiju un blīvju izžūšana, kaļķakmens izkalšana un citi bojājumi, kuri pēc iekārtu dīkstāves perioda, atsākot iekārtu lietošanu, var radīt tehniskas problēmas.

Zemāk norādīti iespējamie bojājumi, kuri var rasties ilglaicīgas iekārtu neizmantošanas rezultātā, kā arī ieteicamās preventīvās darbības optimālai iekārtas tehniskās funkcionalitātes saglabāšanai.


Uzzināt vairāk

ĒDIENA IZMAKSU APRĒĶINĀŠANA

Ēdienu izmaksām ir vistiešākā ietekme uz restorāna ienesīgumu, tādēļ ir svarīgi zināt, cik lielas tās ir. Tās attiecas uz sastāvdaļu izmaksām, bet neietver, piemēram, darbaspēka vai pieskaitāmās izmaksas. Izmaksu aprēķināšana ir būtisks instruments, kas palīdzēs noteikt, vai nepārsniedzat ēdiena izmaksām atvēlēto peļņas daļu.

Ir svarīgi izprast arī recepšu izmaksu aprēķina pamatprincipus, lai jūs:

  • Zinātu, cik daudz izmaksās katras receptes sastāvdaļas. Tas sniegs jums skaidru priekšstatu par to, cik varat nopelnīt ar katru ēdienu.
  • Saprastu, kādas cenas noteikt ēdieniem, lai gūtu vēlamo peļņu.
  • Salīdzinātu savu ēdienu cenas ar konkurentu cenām un nozares standartiem.
  • Zinātu, kad samazināt receptes izmaksas. Ja regulāri aktualizēsiet izmaksu aprēķinu un konstatēsiet, ka pārsniedzat ēdiena izmaksām atvēlēto peļņas daļu, jums būs vieglāk samazināt izmaksas.
Uzzināt vairāk

DABAI DRAUDZĪGI VIENREIZLIETOJAMI TRAUKI

Vienreizlietojamie trauki vienmēr ir bijuši un būs svarīga sastāvdaļa Horeca nozarē. Kā zināms, 2021. gadā aizliegs virkni vienreizlietojamo plastmasas izstrādājumu, piemēram, vienreizlietojamos plastmasas traukus, kokteiļu salmiņus, vates kociņus un balonu kātiņus. Samazināšanas mērķi attieksies uz pārtikas un dzērienu vienreizlietojamo plastmasas taru: hamburgeru iepakojumiem, sendviču kastītēm, trauciņiem, kas paredzēti desertu un uzkodu servēšanai. Direktīva paredz samazināt arī dažādu citu plastmasas izstrādājumu patēriņu un veicināt to pārstrādi. Šādi ierobežojumi ievērojami skar ēdināšanas nozares pārstāvju darba ikdienu, tāpēc jau laikus jādomā par alternatīvām un risinājumiem.

No 2021. gada 3.jūlija stājas spēkā aizliegums oksonoārdāmās plastmasas izstrādājumiem, galda piederumiem, traukiem, glāzēm, dzērienu iepakojumiem ar ietilpību līdz 3 litriem, dzērienu maisāmkociņiem, salmiņiem, balonu kociņiem un vates kociņiem.

Uzzināt vairāk

KLĀTBŪTNE TIEŠSAISTĒ 

Atceraties, ka efektīvākais veids sasniegt jūsu mērķa auditoriju - ir izmantot tiešsaistes spēku, vai tā būtu mājas lapa vai sociālie mediji.

  • Vispirms, pārliecinieties vai informācija par jūsu uzņēmumu ir norādīta precīzi. Potenciālie klienti primāri meklēs šīs trīs lietas – adresi, ēdienkarti un telefona numuru. Neaizmirstiet vienmēr atjaunot šo informāciju, gan mājas lapā, gan Facebook, gan Google.
  • Jums jāpārliecinās vai jūsu mājas lapa ir pielāgota un pārskatāma uz dažādām ierīcēm - datora, planšetdatora, un mobilās ierīces, pielāgojums vai nu atvieglo vai sarežģi jūsu māja lapas apmeklēšanu.
  • Sniedziet informāciju par jūsu darba laiku gan sociālajos medijos, gan Google.
Uzzināt vairāk

DROŠĪBAS IETEIKUMI NO PVD 

  • Iedrošiniet klientus, ka inficēšanās ar Covid-19 caur pārtiku līdz šim brīdim nav novērota. Arī iespēja, ka vīruss būs saglabājies uz iepakojuma, tādējādi apdraudot jūsu klientus, ir niecīga. 
  • Sekojiet līdzi apģērba tīrībai, nepieļaujiet, ka šķaudīšana vai klepošana notiek atvērtas pārtikas tuvumā, regulāri tīriet un dezinficējiet virsmas, kā arī informējiet darbiniekus par regulāru roku dezinficēšanu .  
  • Apsveriet iespēju izmantot sejas aizsargmaskas, darbiniekiem, kuri apkalpo klientus.       

Pārtikas veterinārā dienesta tālrunis konsultācijām pārtikas uzņēmumiem: 63713914 

Uzzināt vairāk

 padomi biznesa attīstībai

  • Piedāvājiet ēdienu piegādi saviem klientiem, ja jums tāds vēl nav
  • Atgādiniet savā mājas lapā, e-pastā, sociālajos tīklos, ka vēl joprojām aktīvi strādājat
  • Piedāvājiet klientiem dāvanu kartes jūsu pakalpojumiem
  • Pastāstiet klientiem par higiēnas pasākumiem, kurus veicat savu darbinieku un klientu drošībai
  • Atbalstiet tos, kuriem atbalsts ir nepieciešams, lai iegūtu lojalitāti
  • Ja klienti atceļ rezervācijas piedāvājiet atlaides, atkārtotu rezervāciju vai dāvanu kartes
  • Atcerieties, ka tiem, kuri paliek mājās, laiku pa laikam būs nepieciešamība nogādāt ēdienus, tāpēc meklējiet iespējas, kā jūs varat to izdarīt.
 Uzzināt vairāk   

PADARIET ĒDIENKARTI DIGITĀLU

Ēdiena piegādes pieprasījums ir arvien augošs. Sākoties Covid-19 uzliesmojumam, apmēram 65-70% patērētāju ir norādījuši, ka viņi turpinās pasūtīt ēdienu ar piegādi arī pēc pandēmijas.

  • Pastāvīgu klientu vecums, kas pasūta ēdienus ar piegādi ir 20-35 gadi
  • 3% - brokastu pasūtījumi; 22% - pusdienu pasūtījumi; 67% - vakariņu pasūtījumi; 8% - vēlo uzkodu pieprasījumi
Lai arī vakariņas ir populārākā  ēdienreize piegādēm, pieaug arī pusdienu un vēlo uzkodu pieprasījumi, jo cilvēki cenšas maksimāli izmantot savu saspringto darba grafiku.  


Uzzināt vairāk  

 .